dilluns, 5 de novembre del 2012

Llatinismes i expressions Llatines (2)

Salve companys i Laura!
He vist aquesta publicació al Blog, i de seguida he pensat que aquesta era la meva!
M'he pres la llibertat de respondre aquesta entrada i alhora ralacionar-la amb certs aspectes polítics/econòmics que tenim en aquests moments en el nostre país .

L'expressió referendum significaria “allò que s'ha de consultar”. Jo la relacionaria amb la democràcia o bé, en diferents aspectes econòmics i/o socials. Des de el meu punt de vista, una bona expressió, ja que sempre va be consultar diferents decisions. Qui no ho ha fet algun cop?
També estan les expressions Deficit i Superavit que s'utilitzen per l'ús econòmic, les quals el seu significat son totalment antònims, per una part, Deficit significaria que les despeses d'una empresa superen els beneficis, i Superavit que els beneficis d'una empresa superen les despeses. Suposo, que al igual que jo tots ens identifiquem en el Deficit, oi? Diguéssim que es un tema que ens preocupa a tots.
I per últim, la meva preferida! Per capita, fàcil no? Per capita significa “per cap”, estaria be que ens donessin uns quants calerons a cada un/a, no? Segur que tots esteu d'acord!

Companys, companyes, aquí els hi deixo una expressió que m'ha fet molta gràcia, a veure qui sap el que significa!
I fins aquí la meva aportació d'avui!

3 comentaris:

  1. PERFECTE, Anfítrite, i no és cap broma.
    M'ha sorprés molt i gratament la teva entrada.
    Com diuen els nostres amics llatins, de vegades hem de fer tabula rasa. Algú podria explicar-nos el que vol dir?
    Per cert, la vinyeta de la Mafalda m'encanta i més la dita que hi ha escrita. A veure si us animeu en dir la vostra!!!!

    ResponElimina
  2. L'expressió "tabula rasa" fa referència a l'acció d'oblidar fets passats, així com no tenir-los en compte. Hi ha cert símil entre aquesta expressió i la popular dita castellana "hacer borrón y cuenta nueva". Valete!

    ResponElimina
  3. Doncs SÍ, és tal com has dit! "Passar pàgina".
    Però sabeu d'on ve, no? Els nens romans escrivien sobre una tabula, que era més o menys com una pissarra en petit, però encerada. Aquí s'apuntaven la lliçó que havien de memoritzar per l'endemà, ja que per la nit, hi posaven una altra capa de cera a sobre, i ja estava llesta per tornar-hi a escriure amb el calamus.

    ResponElimina